Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cara Mudah Memasak Nasi Goreng Sapi simple Sederhana

Nasi Goreng Sapi simple. Nasi goreng sendiri sebenarnya merupakan hidangan yang berasal dari Tiongkok. Pada dasarnya, orang Tionghoa tidak suka dengan sajian makanan yang sudah dingin tapi pantang untuk membuangnya. Game Nasi Goreng besutan Own Games merupakan game memasak dengan meracik bahan makanan agar menjadi masakan yang lezat, terutama nasi goreng.

Nasi Goreng Sapi simple Segera saja yuk kita simak bersama resepnya berikut ini! Berbekal kehadiran udang, bakso sapi serta bakso ikan, maka dipastikan Nasi Goreng Spesial dapat memeriahkan suasana makan malam hari ini. Bila waktu pagi lepas bangun tidur camn, masuk ke dapur pasti ada bahagian yang telah disiapkan di dalam pinggan masing-masing. Anda dapat memasak Nasi Goreng Sapi simple memanfaatkkan 14 bahan dan 2 langkah-langkah. Inilah langkah memasaknya.


Nasi Goreng Sapi simple

Bahan yang dipake membuat Nasi Goreng Sapi simple

  1. Anda memerlukan 1 piring >> nasi.
  2. Anda memerlukan >> Daging giling.
  3. Anda memerlukan 1 butir >> telur (kocok).
  4. Siapkan >> Bumbu halus =.
  5. Siapkan 2 biji >> bawang putih.
  6. Gunakan 2 biji >> bawang merah (ulek).
  7. Siapkan >> Bumbu =.
  8. Anda memerlukan >> garam,.
  9. Anda memerlukan >> mrica,.
  10. Siapkan >> gula,.
  11. Anda memerlukan >> minyak wijen,.
  12. Siapkan >> kecap asin,.
  13. Anda memerlukan >> kaldu jamur totole.
  14. Anda memerlukan >> Daun bawang potong kecil2.

Mesti anda tertanya kenapa siap bahagikan nasi goreng. Kali ini iluminasi ingin berkongsi dengan anda semua resepi nasi goreng bersama-sama ayam goreng yang digoreng selepas diperap dengan rempah. Ianya sangat mudah disiapkan dan dimasak. Orang lelaki bujang juga boleh mencuba masakan ini.

Caramembuat Nasi Goreng Sapi simple

  1. Orak arik telur kocok, setengah bagian aja ya.. trus taruh di piring dlu.
  2. Tumis bawang2an yg udah di ulek.. lalu masukin daging giling.. masukan nasi.. baru masukin sisa kocokan telur.. masukan bumbu2.. cicipi sesuai selera.. masukin daun bawang...

Rasa Nak Makan Yang 'Simple-Simple' Je Tapi Sedap? Cuba Resipi Nasi Goreng Cina Ni! Nasi goreng is a traditional dish from Indonesia, a place in South East Asia. It is a style of fried rice. The name is Malay; nasi means "rice" and goreng means "fried or to fry".